Eugeniusz Sobol, opowiadanie Granica

Moje opowiadanie „Granica” zostało opublikowane w Toposie nr 6 2008. Znużony życiem emigrant powraca z tułaczki po świecie. Jedzie z Zachodu na Wschód, lecz na przejściu granicznym gubi paszport. Utwór jest utrzymany w konwencji kafkowskiego absurdu. Fragment: „Tak właśnie stałem pomiędzy zasiekami z drutu kolczastego, na pasie granicznym, ziemi niczyjej. Lufy karabinów były wycelowane wprost w serce, a przez systemy gps pilnie obserwowano każdy mój ruch. Był to powrót nieziszczony, straciłem już wszelką nadzieję na to, że kiedykolwiek zobaczę świat dzieciństwa. Paszport został na Zachodzie, zaś bagaże pojechały beze mnie na Wschód. Ciekawy byłem, czy chociaż kolega je odbierze we Lwowie, gdzie mieliśmy się spotkać, i ocali od zapomnienia moją niedokończoną powieść o miłości”. Ciekawe, prawda?

One comment on “Eugeniusz Sobol, opowiadanie Granica

  1. Witam,
    Bardzo interesujący blog literacki! Ja jestem dziennikarzem lokalnej (elbląskiej) prasy i dramaturgiem, ale mój blog poświęcem innej problematyce, zazwyczaj pisuję o brazylijskim futbolu ligowym. Publikowałem swoje dramaty jednoaktowe w wielu pismach literackich, z pism gdańskich w Autografie, ale w Toposie jeszcze nie.

    Najnowsze wpisy o temetyce literackiej z mojego bloga może Pan pzreczytać w tych linkach:
    http://lechbrywczynski.bloog.pl/id,5242103,title,Herold-na-scenie-I-wygral-festiwal,index.html
    http://lechbrywczynski.bloog.pl/d,4,id,5122423,m,listopada,r,2009,title,Drobne-satysfakcje-literackie,index.html
    Z poważaniem,
    L. B.

Skomentuj

